PLAN DE ACCIÓN TURISMO 2010-2013 GALICIA
El objeto del documento es establecer las líneas básicas de actuación en materia de turismo del gobierno gallego en el medio plazo. Este plan recoge las actuaciones necesarias para llevar a cabo una gestión integral de los agentes turísticos, y servir como herramienta de trabajo para este sector.En éste se recogen
los siguientes objetivos prioritarios:
1. Aumentar el peso del turismo en el PIB
2. Mejorar el salario medio del sector
3. Aumentar la estancia media y el gasto medio de los turistas que visitan
Galicia[1]
Durante la elaboración del plan se plantearon un
conjunto de objetivos que permitieran la generación de estrategias y acciones para llevar a cabo
posteriormente.
Ordenación
Estrategias:
Planificación, Coordinación, Mejora de infraestructuras, Información
Desarrollo sectorial
Estrategias:
Formación, Asociacionismo, Accesibilidad, Incentivos
Marketing
Estrategias: Promoción, Paquetización, Comercialización, Competitividad
Productos
Para que esto sea posible es fundamental la colaboración entre la administración pública y los agentes privados.
REALIZACIÓN DEL PLAN
Se divide en cinco fases
1.-Audiencias: En esta fase del proceso participaron 92
representantes del sector agrupados según una serie de criterios temáticos. El
método de trabajo consistía en exponer a los participantes brevemente datos
sobre el turismo de Galicia y a continuación se solicitaba una opinión breve
sobre los temas vistos.
2.-Dinámicas de grupo: En esta fase se trató de generar debate e
intercambio de visiones, para ello se realizaron grupos entre los distintos
asistentes.
3.-Entrevistas: Se realizaron distintas entrevistas a los distintos
responsables del sector de diferentes ámbitos con capacidad de decisión e
iniciativa. Así se escogieron, a la Secretaria general de turismo, la
Subdirectora General de Ordenación de Turismo, Gerente de Turgalicia, Alcaldesa
de Sangenjo, decana de la facultad de ciencias empresariales y Turismo de la
Universidad de Vigo, etc
4.-Redacción del Plan: Tras la recopilación de datos en las fases
anteriores se pasó a la redacción del plan, a la realización de un análisis
DAFO, así como un PEST. Este análisis se amplió con el análisis de distintos
escenarios. La redacción del plan se puede considerar un tanto informal, esto
es porque se intentó ser lo más fiel posible a las aportaciones realizadas por
los participantes.
Los escenarios planteados fueron los siguientes:
-Un escenario de estancamiento (situación negativa)
-Un aumento ralentizado (proyección desfavorable)
-Un crecimiento tendencial (expansión moderada)
-Una aceleración controlada (incremento progresivo)
-Progresión muy rápida (situación muy expansiva)
5.-Presentación del plan: Fue presentado durante unas jornadas que tuvieron
lugar en el mes de septiembre del 2009, momento en el cual se abrió el plazo
para la presentación de alegaciones. A continuación tras un análisis de la
influencia del documento revisado, se desarrollaron 80 líneas de actuación que
formarían un documento para ser presentado al sector, tras el cual se abrió un
nuevo periodo de alegaciones de los profesionales del sector. A partir de este
documento se recogen una línea de 56 actuaciones.
PLAN DE ACCIÓN DE
TURISMO DE GALICIA- LINEAS DE ACTUACIÓN
ACTUACIÓN
1-REDACCIÓN DUN PLAN ESTRATÉXICO DO
TURISMO DE GALICIA
ACTUACIÓN 2 -MATRIZ
DESTINO/PRODUTOS- XEODESTINOS.
ZONIFICACIÓN TURÍSTICA EN BASE A COMPARTIR PRODUTO/SINGULARIDADES
TURÍSTICAS
ACTUACIÓN 3 -XERARQUIZACIÓN PLANS DE EXCELENCIA, DINAMIZACIÓN E COMPETITIVIDADE
ACTUACIÓN
4-MODELIZACIÓN DAS INFRAESTRUTURAS E IMPULSO A RENOVACIÓN E SUSTITUCIÓN DE
EQUIPAMENTOS ENVELLECIDOS
ACTUACIÓN 5 -
PROTOCOLOS DE PARTICIPACIÓN E COOPERACIÓN ENTRE OS AXENTES DO SISTEMA E FOMENTO
DE ACTIVIDADES DE INTEGRACIÓN E
IDENTIFICACIÓN DE RESPONSABILIDADES DE INTERVENCIÓN
ACTUACIÓN 6-
MODIFICACIÓN E APROBACIÓN LEI DE TURISMO
ACTUACIÓN 7-CAMPAÑAS
DE SENSIBILIZACIÓN DA POBOACIÓN
ACTUACIÓN 8-
REGULACIÓN E APOIO Á MELLORA DA SINALIZACIÓN TURÍSTICA
ACTUACIÓN 9-
OPTIMIZACIÓN DA ESTRUTURA DO TRANSPORTE AÉREO
ACTUACIÓN
10-RECUPERACIÓN DE SENDAS, CAMIÑOS E PARAXES TURÍSTICAS
ACTUACIÓN
11-PROGRAMA DE ORIENTACIÓN E ESTÍMULO PARA RECUPERACIÓN DE AUGAS RESIDUAIS,
AFORRO DE ENERXÍA E MELLORA NOS PROCESOS DE RECICLAXE DE LIXOS
ACTUACIÓN
12-POTENCIACIÓN DO INSTITUTO DE ESTUDOS
TURÍSTICOS DE GALICIA COMO ORGANISMO DE ESTUDO E ANÁLISE ESTRUTURAL E
CONXUNTURAL DO TURISMO EN GALICIA
ACTUACIÓN 13-POSTA
EN FUNCIONAMENTO DUNHA REDE DE DIFUSIÓN E COMUNICACIÓN DAS ACTIVIDADES
TURÍSTICAS
ACTUACIÓN 14- MAIOR
PROXECCIÓN PARA O CSHG E DESENVOLVEMENTO DO MESMO COMO CENTRO DE FORMACIÓN DE
FORMADORES PARA A MELLORA DA PROFESIONALIZACIÓN TURÍSTICA DE GALICIA
ACTUACIÓN
15-CONVOCATORIA DE CURSOS DE OPTIMIZACIÓN DE PROCESOS DE XESTIÓN E DIRECCION
EMPRESARIAL
ACTUACIÓN
16-COLABORACIÓN COS CENTROS EDUCATIVOS
QUE FOMENTEN A MELLORA DA FORMACIÓN EN IDIOMAS
ACTUACIÓN 17-APOIO
ÁS ASOCIACIÓNS EMPRESARIAIS E SECTORIAIS
PARA AMPLIAR AS PRESTACIÓNS AOS ASOCIADOS
ACTUACIÓN
18-ESTÍMULO POLÍTICO E ECONÓMICO ÁS FIGURAS DE INTEGRACIÓN QUE FOMENTEN MEDIDAS
E ACCIÓNS DE UNIFICACIÓN DE POLÍTICAS TERRITORIAIS E DE OFERTA
ACTUACIÓN
19-PROGRAMA DE INFORMACIÓN E MENTALIZACIÓN SOBRE OS BENEFICIOS, E NECESIDADE DE
AMPLIAR A ASOCIACIÓN SECTORIAL EN TODOS OS ÁMBITOS E DIMENSIÓNS
ACTUACIÓN
20-FORTALECEMENTO DO CONSELLO DO TURISMO DE GALICIA
ACTUACIÓN
21-DESENVOLVEMENTO DE ACCIÓNS CONCERTADAS,
QUE FOMENTEN MEDIDAS NO SEO DO SECTOR PRIVADO E, CONXUNTAMENTE, SECTOR
PÚBLICO E PRIVADO
ACTUACIÓN
22-PROPOSTAS E APOIO AO TURISMO ACCESIBLE
NOS DESTINOS TURÍSTICOS. ELIMINACIÓN DE BARREIRAS E IMPULSO Á ACCESIBILIDADE
NOS RECURSOS E MONUMENTOS TURÍSTICOS
ACTUACIÓN
23-CONVOCATORIA DUN PREMIO QUE PROPOÑA SOLUCIÓNS PARA A MELLORA DA
ACCESIBILIDADE EN TURISMO
ACTUACIÓN 24-AXUDAS
PARA A RECUPERACIÓN DE RECURSOS TRADICIONAISE ACTIVIDADES ALTERNATIVAS ÁS
TRADICIONAIS
ACTUACIÓN 25- POSTA
EN VALOR DE RECURSOS ORIENTADOS A DESESTACIONALIZAR A DEMANDA.INCENTIVOS A
EMPRESAS QUE PRESENTEN IDEAS E PROGRAMAS INNOVADORES
ACTUACIÓN
26-CONCESIÓN DE BOLSAS PARA CURSOS DE FORMACIÓN EN DESENVOLVEMENTO DE RECURSOS
XENUÍNOS DE GALICIA
ACTUACIÓN 27-
DESENVOLVEMENTO DE PRODUTOS DE NÁUTICA INNOVADORES E ESTRATÉXICOS
ACTUACIÓN 28- POSTA
EN VALOR DE CENTROS DE INTERPRETACIÓN
ACTUACIÓN
29-CREACIÓN DE PRODUTOS TURÍSTICOS MINORITARIOS E SELECTIVOS
ACTUACIÓN
30-CONVOCATORIA DUN CONCURSO DE IDEAS SOBRE NOVOS PRODUTOS
ACTUACIÓN 31-DESEÑO
E DESENVOLVEMENTO TRANSVERSAL DE PRODUTOS DE NATUREZA, CULTURAIS E DOBRES
PRODUTOS, INTEGRANDO TERMALISMO E OUTRAS ACTIVIDADES COMPLEMENTARIAS
ACTUACIÓN
32-IMPULSO Á RENOVACION E INNOVACIÓN EN
PRODUTOS TRADICIONAIS E/OU ENVELLECIDOS
ACTUACIÓN 33-APOIO
ÁS EMPRESAS QUE APLIQUEN TECNOLOXÍAS PARA O DESENVOLVEMENTO DE PRODUTOS
ACTUACIÓN
34-CREACIÓN DUNHA UNIDADE NA SECRETARÍA XERAL, ESPECIALIZADA NO CONTROL E
SEGUIMENTO DO PLAN DE ACCIÓN E DAS ACTUACIÓNS SOBRE OS PRODUTOS TURÍSTICOS
ACTUACIÓN 35-DESEÑO
DUN PROCESO DE CONTROL DE CALIDADE DE PRODUTOS TURÍSTICOS E COMPETITIVIDADE
ACTUACIÓN
36-AMPLIACIÓN DOS SERVIZOS DE INSPECCIÓN E AVALIACIÓN DE EXCELENCIA
ACTUACIÓN 37-
ESTÍMULO ÁS INICIATIVAS DE CERTIFICACIÓN E ACREDITACIÓN DE CALIDADE
ACTUACIÓN
38-DESENVOLVEMENTO DE INVESTIGACIÓNS DE CAMPO PARA ANÁLISE DO NIVEL DE
SATISFACCIÓN
ACTUACIÓN
39-INTEGRACIÓN EN PACKAGES DO XACOBEO -
PRODUTOS TURÍSTICOS ALTERNATIVOS GALEGOS
ACTUACIÓN-40-INTEGRACIÓN
DO CONXUNTO DE RECURSOS DUN DESTINO OU DUNHA BISBARRA NUN PRODUTO TURÍSTICO
ÚNICO
ACTUACIÓN
41-INCORPORACIÓN DA GASTRONOMÍA GALEGA NO DESEÑO DE CALQUERA PRODUTO TURÍSTICO
DE GALICIA
ACTUACIÓN
42-REORIENTACIÓN DAS ACCIÓNS DE PROMOCIÓN DE TURGALICIA
ACTUACIÓN
43-REALIZACIÓN DUN ESTUDO PROPOSTA SOBRE CONVENIENCIA E RECOMENDACIÓN DE
ASISTENCIA A FEIRAS E REUNIÓNS
ACTUACIÓN 44-MELLORA
DOS SISTEMAS ACTUAIS DE COMUNICACIÓN E PROMOCIÓN DE GALICIA, DENDE O CONXUNTO
DE ENTIDADES E EMPRESAS PRIVADAS
ACTUACIÓN
45-CONSOLIDACIÓN E ESTÍMULO DA MARCA GALICIA, ESPECIALMENTE NOS MERCADOS
EMISORES INTERNACIONAIS
ACTUACIÓN
46-INTENSIFICACIÓN DA PROMOCIÓN QUE APOIE A DESESTACIONALIZACIÓN
ACTUACIÓN 47-CONSTRUCIÓN
DE PAQUETES INTEGRADOS E POSTA EN VALOR NAS CANLES COMERCIAIS E ACORDO COAS
INSTITUCIÓNS ENCARGADAS DOS DESTINOS TURÍSTICOS, PARA PRIORIZAR PAQUETES
SEGUNDO ÉPOCAS DO ANO
ACTUACIÓN
48-DESENVOLVEMENTO E IMPULSO A NOVOS PAQUETES CAPACES DE INNOVAR E ATRAER
DEMANDAS DIFERENTES CONSIDERACIÓN ESPECIAL Á XERACIÓN DE OFERTAS DE PAQUETES DE
INTERIOR
ACTUACIÓN
49-POTENCIAR A FIGURA DE TURGALICIA COMO AXENTE DE APOIO Á COMERCIALIZACIÓN E
CREACIÓN DUNHA WEB EN TURGALICIA QUE EXPOÑA OS PERFÍS E DETALLES DOS NOVOS
PAQUETES
ACTUACIÓN 50-APOIO
ÁS EMPRESAS DE INTERMEDIACIÓN QUE CANALICEN PAQUETES E RECURSOS DE INVERNO
ACTUACIÓN
51-MELLORAR A REDE ACTUAL DE COMERCIALIZACIÓN E FACILITAR A DISTRIBUCIÓN NO
EXTERIOR
ACTUACIÓN 52- CESIÓN
DE TECNOLOXÍAS E TRANSFERENCIA DE RECURSOS PARA MECANIZAR AS CANLES DE VENDA
ACTUACIÓN 53-
APROBAR UN PLAN DE MERCADOTECNIA DE GALICIA
ACTUACIÓN 54-CONSECUCIÓN DE ACORDOS INTEGRAIS DE
DISTRIBUCIÓN CONXUNTA
ACTUACIÓN 55-ESTUDO
DE PRODUTOS DE PERFIL PARALELO COMERCIALIZADOS EN DESTINOS COMPETIDORES
ACTUACIÓN
56-AGREGACIÓN DE ELEMENTOS DE VALOR ENGADIDO QUE MELLOREN A COMPETITIVIDADE DO
PRODUTO[3]
http://www.turgalicia.es/docs/mdaw/mdk3/~edisp/turga097852.pdf
No hay comentarios:
Publicar un comentario